Nieuws November 2013

Martino: “Dit kunnen wij echt beter”

Na de nederlaag van Barça tegen Ajax heeft Tata Martino een persconferentie gegeven. Hierin was de hoofdcoach van de Blaugrana’s eerlijk over het vertoonde spel. “Ajax kwam scherp en gretig uit de startblokken, zoals je kunt verwachten van een ploeg die nog voor kwalificatie vecht”, aldus Martino, die vervolgde met: “Aan de bal waren we voor rust te slordig, waardoor we onnodig balverlies leden. Pas in de tweede helft konden we ons geliefde spel spelen. Dit kunnen wij echt beter”

Ook enkele spelers kwamen aan het woord. Zo vertelde aanvoerder Carles Puyol dat er beter aan de wedstrijd begonnen moet worden: “Vooral in het eerste half uur hebben we het laten liggen. Ajax begon veel scheper. Pas na de rode kaart en de penalty kwamen wij beter in ons spel, maar het was lastig om door de Amsterdamse verdediging te komen.”

Gerard Piqué was de volgende speler die de pers te woord stond: “Dit was de slechtste eerste helft van dit seizeon. Na rust was het beter, maar dit was te laat.”