Nieuws November 2013

Martino tevreden

Martino tevreden Gerardo 'Tata' Martino was zeer te spreken over de prestatie van zijn team tegen Granada. De oefenmeester van de Catalanen zei dat op de persconferentie na afloop van het met 4-0 gewonnen duel.

"Ik zag een goed Barça spelen, en denk dat de toeschouwers zich goed hebben kunnen vermaken." FC Barcelona stond bij rust met 2-0 voor dankzij twee benutte strafschoppen van Andrés Iniesta en Cesc Fàbregas. Volgens de trainer waren deze penalty`s een voortvloeisel van het veldspel wat zijn ploeg liet zien. "We controleerden de wedstrijd, wisten wanneer we moesten versnellen en wanneer we wat gas terug konden nemen", aldus Martino.

In de tweede helft maakten Alexis Sanchez en Pedro het karwei af voor de Blaugranas. Van alle doelpuntenmakers vond Martino dat Iniesta zaterdag de uitblinker was. "Hij was de beste en deed vrijwel alles goed." Ook over Neymar was de trainer tevreden, ondanks dat hij het net niet vond in deze wedstrijd. "Neymar kan heel goed als valse nummer 9 spelen, dat heb ik vandaag kunnen zien." Doelman José Manuel Pinto stemde zijn coach tevreden. "Hij had twee gevaarlijke situaties en dat loste hij goed op. Het is een goede prof want wanneer hij moet spelen dan staat hij er", aldus Martino die ook nogmaals bendarukte dat de vele absenties geen excuus mogen zijn om een mindere prestatie af te leveren. "Er zijn geen redenen om niet goed te spelen en te winnen".

De concurrentie van FC Barcelona deed het qua score zelfs nog beter. Real Madrid won zaterdagavond met 0-5 bij Almeria en Atlético Madrid verpulverde Getafe met 7-0. Voormalig Blaugrana David Villa scoorde twee keer. Barça gaat nog steeds aan kop met 40 punten uit 14 wedstrijden. Atlético volgt op drie punten en Real op zes punten van de koploper.