Nieuws Augustus 2010

Mascherano & Sánchez

FC Barcelona en Liverpool FC hebben een akkoord bereikt over de komst van Javier Mascherano. De Argentijnse middenvelder tekent een contract voor vier jaar als hij goed door de medische keuring komt. Javier komt dit weekend al naar Barcelona.

Naar verluid maakt hij voor 22 miljoen euro de overstap naar Barça. De transfer hing al de hele zomer in de lucht. Ook Internationale was geïnteresseerd, maar de laatste weken werd duidelijk dat Barcelona de beste papieren had. Afgelopen maandag bereikte Mascherano zelf al een akkoord met zijn nieuwe club.

Daarnaast is bekend geworden dat Víctor Sánchez dit seizoen verhuurd wordt aan Getafe. De jonge middenvelder uit Terrassa, waar ook ploeggenoot Xavi vandaan komt, kwam in 2005 naar de jeugdopleiding van Barcelona. Vorig seizoen werd Víctor aan Xerez Club Deportivo verhuurd waar hij 25 wedstrijden speelde en 2 goals maakte.