Nieuws November 2017

Match preview Valencia CF - FC Barcelona

"Na de trainingssessie van gisteren heeft Ernesto Valverde Barça B-center David Costas in zijn line-up opgenomen voor de grote wedstrijd van zondag tegen Valencia (20.45 uur CET)"

De twee beste teams in de divisie ontmoeten elkaar voor een 'Super Sunday' La Liga clash in Mestalla. Beide zijn nog steeds ongeslagen en een overwinning voor beide partijen kan een aanzienlijke impact hebben.

Mocht Barça als overwinnaar uit Mestalla komen, waar ze sinds 2007 niet meer hebben verloren in de Liga, dan eindigen ze het weekend met zeven punten voorsprong maar een overwinning voor Valencia zal hen op een punt van de Catalanen brengen.

Team nieuws

Centrumverdediger David Costas, gehuurd van Celta, is opgenomen in het 18-koppige team dat op zondagochtend richting het zuiden zal trekken zoals Valverde al tijdens zijn prematch persconferentie van gisteren bevestigde.

Het volledige team voor de wedstrijd is als volgt: Ter Stegen, Cillessen, Semedo, Rakitic, Sergio, Denis Suárez, Iniesta, Suárez, Messi, Paulinho, Deulofeu, Paco Alcácer, Jordi Alba, Digne, Aleix Vidal, Umtiti, Vermaelen en David Costas.

De geblesseerden Dembélé, Rafinha, Arda Turan, Sergi Roberto, André Gomes en Mascherano blijven allemaal thuis.

Het vonnis van de coaches

"Valencia zit midden in een zeer goede winning streak", zei Ernesto Valverde in zijn pre-game conferentie. "Ik verwachtte dat ze een groot jaar zouden hebben, en ik verwacht nog steeds van hen dat ze dat zullen doen. Ze hebben een goede coach, ze hebben goede spelers, ze hebben een duidelijk plan en ze werken hard."

"Bovendien is het een geweldig team en hebben ze geen andere midweekse wedstrijden om hun winning-mood te doorbreken."

Zijn Valencia-tegenhanger Marcelino heeft FC Barcelona nog nooit verslagen in zijn coachcarrière en zal zondag niet op de bank zitten vanwege een schorsing. "Ik heb niet de sleutel om Messi te stoppen omdat ik niet slimmer ben dan alle anderen."

"Het was de eenvoudigste week om ons voor te bereiden omdat de motivatie en hoop het grootst zijn en we overtuigd zijn van onze kansen, zoals we altijd zouden moeten zijn. We hebben de overtuiging, we willen winnen en we zullen proberen dit te doen."

Vorm

Beide teams zijn nog steeds ongeslagen in de competitie. Een 3-0 overwinning bij Leganés vorige week was een beloning voor het harde werk van Barça, en een andere clean sheet betekende dat ze maar één doelpunt hebben toegegeven in hun laatste zeven wedstrijden. Valencia speelde ook een uitwedstrijd, 2-0 winst op Espanyol, en Marcelino's team zal zondag op zoek gaan naar een record van 10 opeenvolgende overwinningen in alle competities.

Geschiedenis

We moeten terug naar februari 2007 dat voor de laatste keer Los Che Barça versloeg in de competitie in Mestalla. In de 20 La Ligawedstrijden sindsdien hebben de Blaugranas er 13 gewonnen, waarvan er vijf gelijk zijn en Valencia twee overwinningen in Camp Nou behaalden. Doelpunten zijn vrijwel zeker gegarandeerd met slechts één doelpuntloos gelijkspel in de competitie in de afgelopen 14 jaar.

Bekijk het LIVE

Zoals altijd wordt de wedstrijd in bijna elke uithoek van de wereld vertoond, maar als je een van de weinige mensen bent die om wat voor reden dan ook niet op tv kan kijken, kun je altijd live afstemmen op Radio Barça. De link verschijnt kort voor de aftrap op www.fcbarcelona.com. Niet te vergeten natuurlijk dat ze updates hebben van alle actie zoals die plaatsvindt op de officiële Twitter-feed van FC Barcelona.

Foto: www.fcbarcelona.com