Nieuws Mei 2011

Meeste titels van Spanje

Met de overwinning op Manchester United heeft FC Barcelona nog een opvallende mijlpaal behaald. De Catalaanse grootmacht heeft nu de meeste prijzen van alle Spaanse clubs behaald.

Sportkrant Sport rekende uit dat FC Barcelona nu precies 76 prijzen heeft weten te behalen. Real Madrid volgt zeer kort op de tweede plek met 75 prijzen. Eerder dit seizoen stond de club uit de hoofdstad nog bovenaan na het binnenhalen van de Copa del Rey maar inmiddels staan er weer twee streepjes achter de Blaugranas na het veroveren van de titel en het winnen van de finale van de Champions League.

Vooral deze eeuw doet FC Barcelona het opvallend goed. De club wist al 15 prijzen te veroveren, terwijl Real Madrid niet verder kwam dan 11 officiële prijzen.