Nieuws Februari 2009

Messi 5000 - "Ik had het niet in de gaten"

Leo Messi heeft de bal van de wedstrijd tegen Santander ontvangen en overhandigd aan het museum van FC Barcelona. Zijn tweede en beslissende treffer tegen Racing was het vijfduizendste doelpunt van Barça in de Primera División.

Een prachtige mijlpaal, waarvan Messi zelf pas op de hoogte werd gesteld na de wedstrijd. "Ik wist het helemaal niet", zei de verbouwereerde Messi, "Wanneer je op het veld staat, hou je daar geen rekening mee. Dan denk je niet aan aantal doelpunten, maar puur aan het moeten winnen."

De kleine dribbelaar was uiteraard wel enorm content met het maken van een dergelijke mijlpaal: "Het is natuurlijk schitterend om op deze manier in de historie van de club te worden bijgeschreven. Ik geef de bal aan de club want dit doelpunt is voor de supporters. Dat het maar een mooi plaatsje in het museum mag krijgen."

Over de wedstrijd zelf was Messi tevreden: "Het belangrijkste is natuurlijk de overwinning vandaag. Op een moeilijk bespeelbaar veld en met de wetenschap dat Real zaterdag gewonnen had, was de druk hoog. Zeker na de achterstand in de tweede helft. Ik heb geluk gehad dat de bal een beetje goed viel bij die tweede goal"