Nieuws Juli 2011

Messi blinkt uit

Maandagavond stond Argentinië in de Copa America tegenover Costa Rica. Deze wedstrijd moest gewonnen worden om door te gaan naar de volgende ronde, want Argentinië had de eerste twee groepsduels gelijk gespeeld.

In Estadio Mario Alberto Kempes heeft Messi de supporters laten zien waarom hij in Europa zo populair is. De Barça speler gaf veel goede passes, maar wist zelf niet te scoren. Voor rust scoorde Agüero de 1-0 na een afgeketst schot van Gago. Na rust werd het 2-0 wederom door Agüero en 3-0 door Angel di Maria. Beide spelers wisten te scoren op aangeven van Messi.

Na de wedstrijd reageerde de bondscoach van Argentinië, Batista dan ook heel tevreden met de woorden “Hij speelde fantastisch. Lionel weet hoe hij met deze situaties moet omgaan, hij heeft een fantastisch karakter”. Met deze woorden gaf Batista ook aan hoeveel druk er op deze wedstrijd stond voor Messi en zijn medespelers. Messi zelf reageerde met de woorden “Nu begint er een andere Copa América. Wij willen het beste voor Argentinië”. Ondanks het fluitconcert wat de Argentijnse ploeg kreeg te horen, bedankte Messi ook het publiek in het stadion voor de steun die de ploeg kreeg van de supporters.

Door deze uitslag is Argentinië tweede geworden in de poule achter groepswinnaar Colombia. Argentinië speelt in de kwartfinale tegen de nummer twee van groep C en woensdag wordt bekend of de tegenstander Chili, Peru of Uruguay wordt.