Nieuws Januari 2017

Messi drukt geruchten de kop in

Onlangs werd bekend dat het voor FC Barcelona geen vanzelfsprekendheid is dat Lionel Messi zijn contract in Camp Nou zou verlengen. De Argentijnse superster heeft zich nu zelf uitgesproken over zijn situatie in Camp Nou.

In gesprek met Coach Magazine laat de Argentijnse sterspeler van Barcelona weten dat hij zolang in Spanje blijft als de club hem wil houden, omdat de club hem alles gegeven heeft. “Ik heb altijd gezegd dat Barcelona me alles gegeven heeft en daarom blijf ik hier zolang ze me willen houden”, zegt Messi.
Met Fc Barcelona won Messi alles wat er te winnen valt. “We willen alles winnen. Bij de start van het seizoen is er een verwachting dat we alles kunnen winnen. We proberen geen prioriteit te geven aan één prijs, alle prijzen die we kunnen winnen zijn belangrijk”, stelt de Argentijn. “Ik haat het om te verliezen. Het geeft me niet een paar uur een slecht gevoel, maar langer. Ik kan niet tegen het gevoel van verliezen. Dat kan je gebruiken om alles te geven dat nodig is om te winnen.”

Het enige dat nog ontbreekt op de erelijst van Messi, is een prijs met de nationale ploeg van Argentinië. Na de verloren finale van de Copa América stopte de aanvaller als international, maar niet veel later kwam hij op dit besluit terug. “Ik heb nog steeds de grote ambities om een prijs met Argentinië te winnen”, vertelt Messi.