Nieuws November 2008

Messi en Márquez terug in selectie

Lionel Messi en Rafael Márquez zijn door Guardiola weer bij de selectie gehaald voor de belangrijke Champions League wedstrijd van komende woensdag tegen Sporting Lissabon. Beide spelers werden tegen Getafe node gemist. Het ontbreken van de Argentijnse creativiteit en de Mexicaanse afgemeten dieptepassen kostte Barcelona zondagavond twee punten. Hun terugkeer betekent het afvallen van Puyol, die nu op zijn beurt rust krijgt voorgeschreven.

In Lissabon mag Barcelona zeker geen nederlaag oplopen. De Portugezen hebben één punt achterstand op Barça dat met 10 punten uit vier wedstrijden aan kop gaat. De koppositie van de groep staat dus op het spel. Dit komt door het onnodige gelijke spel in de laatste thuiswedstrijd tegen Basel. Dit heeft de ploeg in een lastiger pakket gebracht. In plaats van de laatste twee groepswedstrijden rustig uit te kunnen spelen, zal Barça op zijn hoede moeten zijn en de gewenste machtsgreep van Sporting moeten voorkomen.

Daarom alleen al is de terugkeer van Messi van belang. De eerste positie in de groep levert in de achtste finale een thuiswedstrijd in de return op, hetgeen van vitaal belang kan zijn.