Nieuws Maart 2011

Messi geblesseerd

Argentinië speelde dinsdagavond een oefenwedstrijd tegen Costa Rica. De wedstrijd eindigde in een 0-0 gelijkspel. Maar voor de fans van FC Barcelona was er slecht nieuws. Lionel Messi speelde niet mee omdat hij licht geblesseerd is. Volgens de eerste berichten heeft hij een lichte lies blessure, waardoor hij uit voorzorg niet mee speelde.

In de periode dat de vedette van Barça bij het nationale elftal van Argentinië was, werd hij vergezeld door fysiotherapeut Juanjo Brau van FC Barcelona. Volgens hem was het een voorzorgsmaatregel dat Messi niet mee speelde tegen Costa Rica. Het meespelen van de Argentijn tegen Villarreal is door deze blessure ook twijfelachtig. Als hij weer terug is in Barcelona, worden er enkele medische tests gedaan, om te kijken of hij zaterdag mee kan spelen in de belangrijke wedstrijd tegen Villarreal.

Op een zeer slecht veld in Litouwen, werkte Spanje een EK kwalificatie duel af. In de wedstrijd die met 1-3 werd gewonnen door Spanje, begonnen Piqué, Xavi en Villa in de basis. Villa werd na 53 minuten gewisseld voor Silva. Iniesta, Busquets en Valdés bleven de hele wedstrijd op de bank. Voor Guardiola zal het belangrijker zijn, dat de Barça spelers geen blessures hebben over gehouden aan de modderpoel van Litouwen.