Nieuws November 2014

Messi heeft een nieuw record

Zaterdagavond werd Lionel Messi al topscorer allertijden in de Primera División, maar afgelopen dinsdag heeft La Pulga in het duel tegen Apoel Nicosia Raúl gepasseerd als topscorer allertijden in de Champions League. De teller van de Argentijn staat nu op 74 treffers. Hiermee heeft La Pulga een indrukwekkend gemiddelde van 0,81 doelpunt per duel. Elf doelpunten waren met zijn linkervoet, 59 met zijn rechtervoet. Vier maal trof Messi met een kopbal doel. 38 treffers werden gescoord in het eigen Camp Nou, 34 goals werden in een uitwedstrijd gescoord. Daarnaast scoorde de Argentijnse sterspeler twee maal in de finale van de Champions League.

Tegen de pers vertelde Messi: “Het is mooi om de meeste treffers in zo’n geweldige competities te maken, maar het belangrijkste is dat we gewonnen hebben. We hebben allemaal heel goed gespeeld.” De Argentijnse sterspeler blikte ook alvast vooruit naar het laatste duel in de groepsfase van de Champions League, in Camp Nou tegen Paris Saint Germain. “Het zal een lastige wedstrijd worden, want PSG heeft goede spelers dat als team ook steeds beter wordt. Wij spelen thuis en zullen alles op alles zetten om de eerste plaats in de poule over te nemen”, aldus La Pulga

Naast Messi hebben ook zijn ploeggenoten gereageerd op het duel van dinsdagavond. Zo verklaarde Luis Suárez: “Ik was er niet bezorgd om dat ik nog niet gescoord had, want ik wist dat die tijd zou komen. Daarnaast wil ik het team graag helpen, en ik denk dat ik op deze manier het beste doe. Als Messi naar het midden trekt, trek ik naar rechts. Dat hebben we afgesproken. We begrijpen elkaar en daar gaat het om.”

Rafinha kreeg in het duel de rode kaart. De reactie van de jonge middenvelder was: “In het hele duel maakte ik twee foutjes. Hiervoor kreeg ik twee maal de gele kaart. Iedere fout wordt dus afgestraft en daar heb ik van geleerd. Jammer dat ik door deze schorsing het laatste groepsduel moet missen, want ik had me graag nuttig gemaakt.”

Ivan Rakitić verklaarde: “We hebben heel goed gespeeld en we zijn heel blij voor Suárez en Messi. Het record voor Leo is belangrijk voor hem en ons allemaal. Dit kan heel positief uitpakken.

Marc Bartra was ook lovend over de Argentijnse sterspeler: “Het is een ongelooflijke prestatie van Messi om dit record over te nemen. Daar hebben we allemaal hard voor gewerkt. Maar nu moeten we door en gaan we voor de eerste plaats in de poule”, aldus de verdediger.

Tot slot kwam ook Pedro Rodríguez bij de microfoon om zijn reactie te geven. “Ik ben gewoon sprakeloos over Messi. Hij speelde geweldig en laat zien dat hij de beste ter wereld is. Ik wil hem hierbij nogmaals feliciteren”, zei El Canario. Ook de aanvaller dacht alvast vooruit naar de laatste groepswedstrijd: “Hopelijk spelen we een goede wedstrijd tegen Paris Saint Germain. We spelen thuis en zullen de supporters nodig hebben, maar dat komt altijd goed. De fans zullen ons altijd blijven steunen.”

Video: www.fcbarcelona.cat