Nieuws November 2013

Messi: “Ik maak me geen zorgen”

In de wedstrijd van afgelopen woensdag tegen AC Milan was Leo Messi een van de opvallende spelers. De Argentijn nam twee van de drie doelpunten voor zijn rekening en gaf in een interview met UEFA.com aan dat hij langzaamaan zijn oude vorm weer terug krijgt. “Ik ben rustig. Beetje bij beetje krijg ik mijn ritme terug. 90 minuten spelen is goed voor me om in fysieke vorm te komen en om weer te worden zoals ik was voor de blessure. De twee blessures kwamen vlak na elkaar, dat kun je nu zien. Maar ik maak me geen zorgen,” laat de Argentijn weten.

Messi werd natuurlijk gevraagd naar het treffen met Milan, en eveneens naar de reden waarom hij zijn penalty in de eerste helft in het midden van Abbiati’s doel schoot. “Ik heb al eerder allerlei penalty’s tegenover deze keeper genomen, maar ik had veel twijfels. Hij is heel lang, goed in het blokken van zowel lage als hoge ballen, dus besloot ik in het midden te schieten.” Met deze geslaagde penalty en het beslissende doelpunt in de tweede helft heeft Messi een mijlpaal bereikt: hij scoorde in zijn carrière maar liefst acht goals tegen AC Milan.

“Over het algemeen was Barça het superieure team,” vindt Messi. “Vanaf het begin hadden we de wedstrijd onder controle. We hadden het initiatief, wat we meestal hebben. Het was wat ongelukkig dat we aan het einde eerste helft een tegengoal incasseerden. Daarna werd de wedstrijd wat gecompliceerder,” aldus de viervoudig winnaar van de Ballon d’Or.