Nieuws Maart 2012

Messi staat voor op Ronaldo

De twee sterren van de Spaanse hoofdmachten, Cristiano Ronaldo en Lionel Messi, scoren er ook dit seizoen weer lustig op los. In alle competities bij elkaar staat Messi voor op Ronaldo.

Ronaldo scoorde weliswaar tot nu toe twee keer meer in de Liga (30), Messi maakte overall de meeste doelpunten. Waar Ronaldo tot nu toe er 'slechts' vier keer scoorde in de Champions League, scoorde Messi er daar al 12 dit seizoen. In de Copa del Rey maakte Ronaldo er dit seizoen drie, eentje meer dan Messi. Messi kan dit aantal echter evenaren of zelfs verbeteren, aangezien hij nog de finale kan spelen. In de Spaanse Supercup maakte Messi twee doelpunten meer dan die ene goal van Ronaldo tegen FC Barcelona.

Als we ook nog de wereldbeker voor clubs meerekenen én de Europese Supercup, dan komt Messi op 48 doelpunten uit. Dat zijn er tien meer dan de 38 van Ronaldo. Messi had hier 41 wedstrijden voor nodig, waar Ronaldo zijn aantal in 37 wedstrijden wist te bereiken. Messi's gemiddelde is dan ook hoger dan dat van Ronaldo: 1,17 tegenover 1,02 doelpunten per wedstrijd.