Nieuws Augustus 2013

Messi traint mee

Direct na de terugvlucht vanaf Málaga werkte de groep een besloten training af op het Ciutat Esportiva de Sant Joan Despí. Opvallende aanwezige was Lionel Messi.

De Argentijnse superster ontbrak gisteren in de wedstrijdselectie voor het gewonnen competitieduel met Málaga (0-1), maar werkt nu toe naar de wedstrijd van woensdag. Dan komt bekerwinnaar Atlético Madrid op bezoek voor de return in de Spaanse Supercup.

Evenals Messi is Adriano Correia een vraagteken voor de wedstrijd van a.s. woensdag. De Braziliaan viel tegen Málaga uit met een hamstringblessure nadat hij Barça met een geweldig schot op voorsprong had gezet. Doktoren geven op de wedstrijddag uitsluitsel over het meespelen van Adriano en Messi. De spelers die zondag in actie kwamen in La Rosaleda deden wat herstelwerk. De rest van de selectie, aangevuld met Barça B spelers David Babunski (19), Lucas Gafarot (18), Pol Calvet (19), Sergi Samper (18) en Denis Suárez (19) en jeugdspelers Adama Diarra (17), Antonio Sanabria (17) en Joan Campins (18) werkte een intensieve training af.

Dinsdagavond traint de ploeg van Gerardo 'Tata' Martino een laatste maal om de puntjes op de i te zetten voor de wedstrijd die woensdag om 23.00 uur gespeeld gaat worden. Martino geeft dan na de training een persconferentie.