Nieuws Februari 2014

Messi weer op dreef

In het Etihad Stadion van Manchester City heeft Lionel Messi, via een benutte penalty, weer een doelpunt gescoord voor Barça. De eerste ontmoeting in de Achtste finale van de Champions League was het vierde duel op rij waarin de Argentijn het net wist te vinden.

Eerder scoorde Messi twee keer in het competitieduel tegen Rayo Vallecano, eenmaal in het returnduel voor de Copa del Rey tegen Real Sociedad en daarvoor twee keer tegen Sevilla voor de Spaanse competitie. Zes treffers in vier opeenvolgende wedstrijden is geen verkeerde reeks voor een aanvaller!

Tot dinsdagavond was de langste reeks waarin Lionel dit seizoen wist te scoren drie opeenvolgende duels. In september scoorde La Pulga tegen Valencia, Sevilla en Ajax, maar vlak daarna raakte Messi geblesseerd aan zijn rechterdijbeen in het competitieduel in Almería.

In alle competities scoorde Lionel Messi dit seizoen 25 goals en daarvan 11 in 2014.

In Manchester scoorde Messi zijn tot nu toe slechts tweede doelpunt in Groot Brittannië. Het eerste Engelse doelpunt was in de Champions League finale van 2011 tegen de grote rivaal van de The Citizens; stadsgenoot Manchester United.