Nieuws December 2023

Moeizame 3 punten

In een koud Olympisch stadion (34.000 toeschouwers) wist Barça uiteindelijk de 3 punten bij te schrijven. Het spel was niet best. Frenkie was helaas geschorst. Op papier een makkelijke tegenstander: UD Almería, 20e plaats.

In de eerste 10 minuten 2 goede kansen voor Barça, via Roberto en Cancelo. In de 32e minuut de 1-0 door Raphinha. Lang duurde de voorsprong niet. In de 41e minuut 1-1 door Baptistao. Op het randje van buitenspel.

In minuut 48 en 49, 2 goede kansen voor Torres. Grote man aan de zijde van Almería was de keeper: Maximiano. Hij voorkwam een verdere achterstand. Toch werd hij in de 59e minuut gepasseerd door een prima kopbal van Sergio Roberto (uit een corner): 2-1.

Maar Almería gaf niet op. De 2-2 viel in de 71e minuut na een misverstand in de verdediging van Barcelona. Sergio Roberto (aanvoerder) nam zijn ploeg op sleeptouw en scoorde de bevrijdende treffer in de 83e minuut: 3-2

Iñaki verrichte nog een geweldige save in de 87e minuut en Roberto raakte nog de lat.

3 broodnodige punten in de strijd bovenin. Lewandowski werkte (zoals altijd) hard maar had geen geluk in de afrondingen. Al met al een moeilijke wedstrijd; op dit moment zijn de punten zeer welkom!!

Visca Barça!!!

Opstelling: Iñaki Peña, Balde, Christensen (46”Koundé), Cancelo, Araújo, López (67”Romeu), Gúndogan, Roberto, Félix (46”Ferran), Raphinha (76”Yamal), Lewandowski

Foto:fcbarcelona.com