Nieuws Februari 2023

Moeizame overwinning op Cádiz: 2-0

Matig spel, 2 doelpunten, 3 punten: de manier om kampioen te worden! Man van de wedstrijd (volgens mij) Marc-André ter Stegen. Hij wist wel raad met de moeilijkste ballen en hield zo voor de 17e keer de 0. In het hele seizoen maar 7 tegen doelpunten. De 72.000 toeschouwers gingen er eens goed voor zitten.

Het spel was in de 1e helft nog wel om aan te zien. FC Barcelona trok ten aanval. Cádiz gooide de verdediging op slot. Ongelofelijk dat Cádiz de eerste kansen kreeg: een schot in de 15e minuut. Even later gevolgd door een doelpunt, afgekeurd vanwege buitenspel. De counters bleven gevaarlijk. Christensen was de grote man in de verdediging bij Barça.

In de 20e minuut een kans voor Ferran (de man van de wedstrijd) maar zijn schot ging net naast. Vanaf de 35e minuut had Barça duidelijk een overwicht. Kansen voor Roberto en Lewandowski (die al een tijdje niet meer gescoord had).

In de 42e minuut de terechte voorsprong: 1-0 door Sergio Roberto na een prima actie van Ferran Torres. In de 45e minuut een schot op doel van Lewandowski: 2-0. De vreugde was groot; eindelijk weer een doelpunt. Alweer zijn 15e.

De tweede helft begon nog goed met een open kans voor Lewandowski (57e minuut). De bal ging net over het doel. Verder was de 2e helft van een matig niveau. Ter Stegen hield zijn doel schoon na pogingen van San Emeterio en Ramos (bal via de paal). De betere kansen waren voor Cádiz. Vermoeidheid na de wedstrijd tegen Manchester?

In de 85e minuut een debutant: Angel Alarcón (aanvaller). In diezelfde minuut nog een bal tegen de paal van Cádiz. Als je kampioen wilt worden dan moeten dit soort wedstrijden gewonnen worden. Visca Barça!!

23-2 Manchester United – FC Barcelona 21:00

26-2 Almeria - FC Barcelona 18:30

2-3 Real Madrid – FC Barcelona (Copa) 21:00

5-3 FC Barcelona – Valencia 16:15