Nieuws September 2023

Moeizame overwinning op Sevilla

Een eigen doelpunt van Sergio Ramos bezorgde de Catalanen de broodnodige 3 punten. Gevolg: de koppositie (voor 1 dag?). 42.000 toeschouwers zagen een open wedstrijd met een zuinig FC Barcelona en een gretig Sevilla. Frenkie wordt toch wel erg gemist.

Kansen genoeg voor beide teams. In de 12e minuut een schot van Félix. Aan de andere kant een schot van Rakitic; vakkundig gestopt door ter Stegen. Grote kans voor Félix in de 21e minuut: zijn bal spatte op de lat uiteen.

Sevilla was slecht begonnen aan de competitie maar daar was niet veel van te zien. Goede kans in de 29e minuut voor Sevilla. Redding van Gavi (die overal op het veld te vinden was); overduidelijk geen hands. In de 33e minuut sloeg het noodlot toe: blessure aan de hamstring voor Raphinha. Zijn vervanger was Fermín Lopéz. Die 2 minuten later een kans kreeg maar zijn inzet was te zacht.

Sevilla deed er alles aan om te scoren maar het zat ze niet mee. Veel hoekschoppen voor Barça; in de 55e minuut probeerde Lewandowski te scoren uit een corner maar hij had geen geluk. In de 72e minuut nog een knappe kopbal van Rakitic: 1 cm over het doel. Rakitic was 1 van de beste spelers van Sevilla (allemaal geleerd bij FC Barcelona).

Drama voor Sergio Ramos (die de hele wedstrijd uitgefloten werd): via Yamal kwam de bal voor zijn voeten en ongelukkig verdween de bal in zijn eigen doel: 1-0 voor Barça (75e minuut). In de 85e minuut nog een knappe redding van Koundé.

5 minuten extra tijd. Nog een kans voor Lewandowski; de bal ging over het doel. De scheidsrechter floot voor het einde: een gelukkige zege op het moeilijk bespeelbare Sevilla.

Meest waardevolle speler: Cancelo.

Volgende wedstrijd in La Liga: Granada – FC Barcelona  8 0ktober 21.00 uur

Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Christensen, Cancelo, Koundé, Gavi, Gúndogan, Raphinha (37”Fermín Lopéz), Félix (71”Ferran Torres), Yamal (82”Romeu), Lewandowski

foto: fcbarcelona.com