Nieuws Juli 2015

Montoya op huurbasis naar Inter Milan

Martín Montoya Torralbo heeft ervoor gekozen om komend seizoen FC Barcelona achter zich te laten en op huurbasis bij Internazionale Milano te gaan spelen. De Catalaanse en Italiaanse club zijn overeengekomen dat het huurcontract automatisch verlengd zal worden voor nog een seizoen als Montoya in een bepaald aantal wedstrijden speelt. Aan het einde van dat eventuele tweede seizoen zal Inter de optie hebben om de speler op een permanente basis over te nemen.

De 25-jarige Montoya verlaat Barça na drie seizoenen in het eerste team, waarin hij 66 keer optrad en twee keer tot scoren kwamen. Al op achtjarige club kwam hij bij de Catalaanse grootmacht terecht en rees door de verschillende jeugdranken naar de hoofdmacht. Daar debuteerde hij in het seizoen 2010/11 onder Pep Guardiola en het seizoen erna werd hij een fulltime lid van het eerste team.

Het seizoen 2012/13 was zijn meest actieve; 23 keer kwam hij in alle competities in actie. Het jaar erop waren dat negentien wedstrijden, en twaalf in het seizoen dat onlangs tot haar einde kwam. In deze tijd heeft Montoya tweemaal de Liga, een keer de Champions League, een Spaanse Cup en een Spaanse Super Cup op zijn palmares mogen bijschrijven.