Nieuws Januari 2013

Muniesa weer bij de groep

Goed nieuws voor Marc Muniesa. De verdediger sloot maandag in het Ciutat Esportiva Joan Gamper weer aan bij de selectie voor zijn eerste groepstraining sinds zijn knieoperatie eind juli. De jonge Catalaan moest bijna zes maanden revalideren van een gescheurde voorste kruisband in zijn rechterknie. Marc werd met applaus van zijn teamgenoten welkom geheten in de groep.

Muniesa liep de blessure op in eerste oefenwedstrijd van het seizoen tegen Hamburg. Hij was aan het begin van de tweede helft ingevallen en slechts tien minuten later verstapte Muniesa zich en liep hij de blessure op. Na een snelle inspectie door de artsen van FC Barcelona werd al een voorlopige conclusie getrokken, welke een dag na de wedstrijd werd bevestigd.

Voor de spelers die zondagavond gevoetbald hadden in La Rosaleda stond er een hersteltraining op het programma. De overige spelers, incl. keeper Oier Olazábal en middenvelder Javier Espinosa van Barça B, kregen een intensieve training. David Villa trainde binnen apart van de groep.