Nieuws Mei 2008

Murcia-Barça 3-5

In een doelpuntenrijke wedstrijd trok Barça bij Murcia aan het langste eind en de Catalaanse club verzekert zich met deze overwinning van de derde plaats in de Primera Division. Giovani dos Santos was met een hattrick de smaakmaker.
Murcia was echter wel het best aan de wedstrijd begonnen en op het kwartier kopte Ochoa raak. Bij die achterstand reageerden de aanvallers van Barça en zij scoorden binnen de tien minuten alle drie één keer. Henry stond eerst Eto'o toe te scoren en de Fransman deed het daarna zelf even na met het hoofd, waarna Giovani op aangeven van Eto'o thuisdoelman Alberto voor de derde keer het nakijken gaf.
Giovani had de goede smaak te pakken en hij maakte na de pauze met twee treffers (lobbal en afstandsschot) zijn hattrick compleet. Na enkele wissels kwam Murcia opnieuw opzetten en doelpunten van Ivan Alonso (strafschop) en Abel konden het leed van de thuisaanhang wat verzachten. Aan de kant van Barça kon coach Frank Rijkaard dan toch afscheid nemen met een overwinning.

Gerelateerd nieuws