Nieuws Februari 2024

Napoli - Barça 1-1

Woensdagavond speelden de blaugranas het eerste duel in de achtste finales van de Champions League. De Catalanen reisden af naar het zuiden van Italië, waar de uitwedstrijd tegen Napoli wachtte. In een enerverend duel werd het 1-1

In de eerste helft zette het team van Xavi de Italianen snel onder druk en liet meteen de aanvallende intenties zien. De thuisclub moest daardoor alle zeilen bijzetten om de blaugranas van zich af te houden. Zowel Robert Lewandowski als Gündoğan kregen de kans om de score te openen, maar doelman Meret wist een Catalaanse treffer te voorkomen. Na een half uur nam de thuisclub het initiatief over, maar wist geen grote kansen te creëren. Beide ploegen wisten voor rust dus niet te scoren.

In de tweede helft liet zich een zelfde spelbeeld zien. Barça was de ploeg met het balbezit en het gevaar. Nog nét binnen het uur wist Lewandowski de blaugranas op voorsprong te zetten met een onvervalste ‘Lewandowski-goal’. Pedri wist met een slimme pass de Pool te bereiken, die op zijn beurt kapte, draaide en de bal in de korte hoek wist te werken. De blaugranas leken dit duel uit te kunnen spelen, echter wist de Nigeriaanse spits Osimhen de gelijkmaker binnen te werken voor de thuisclub. Na deze treffer ging het gelijk op en werd er niet meer gescoord.

Opstelling Barça: Ter Stegen, João Canceli, Martínez, Araújo, Koundé, Gündoğan, Christensen (86’ Romeu), Frenkie de Jong, Pedri (86’ João Felix), Lewandowski, Yamal (80’ Raphinha).

Foto: www.fcbarcelona.cat