Nieuws Augustus 2020

Napoli geduchte tegenstander

Op de dag van de wedstrijd tegen Napoli (as. zaterdag) is het exact 165 dagen geleden dat de 1e wedstrijd in Napels plaats vond. Die wedstrijd eindigde in 1-1 (Mertens 1-0; Griezmann 1-1). Laatste ontmoeting tussen deze 2 ploegen in Barcelona was in het seizoen 2011/ 2012 (Trofeu Joan Gamper). Barça won met 5-0 door doelpunten van Fabregas, Keita, Pedro en 2 x Messi.

Geen team weet Barça te verslaan in de Champions League sinds mei 2013. Bayern München was de laatste ploeg die van Barça won (0-3). Sinds die tijd: 31 overwinningen en 4 gelijke spelen. 34 doelpunten van Messi in al die wedstrijden. Zaterdag de 35e en 36e????.

Napoli komt op bezoek (21.00 uur). Een geduchte tegenstander! Ze hebben de laatste 16 voor de derde keer bereikt. Echter in seizoen 2011/2012 en 2016/2017 werden ze uitgeschakeld door respectievelijk Chelsea en Real Madrid. Dit seizoen, onder leiding van Gennaro Gattuso, hebben ze zonder te verliezen de groepsfase doorstaan (Liverpool, Genk, Red Club Salzburg).

In de competitie werd er door Napoli zeven keer achter elkaar verloren. Gattuso wist het zinkende schip te keren. En een prijs te winnen: de Coppa Italia na winst op Juventus (penalty’s). Eindstand in de Serie A: 7e. Belangrijkste spelers: Fabián Ruiz met zijn fraaie linkerbeen; Dries Mertens met zijn drive naar voren, goed voor menig doelpunt; Insigne: een twijfelgeval, licht geblesseerd maar zal wel op tijd fit zijn.

We wensen de spelers veel succes. In een leeg stadion maar hopelijk zal dat geen effect hebben op het spel. Visca Barça!!

foto:fcbarcelona.com