Nieuws Augustus 2008

New York Red Bulls - Barça 2-6

Ook de laatste oefenwedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen is door Barça met grote cijfers gewonnen. In het Giant Stadium van New York kenden de blaugranas weinig tegenstand van de Yankees. Bij de 2-6 overwinning werd achteraf meer nagepraat over de twee tegendoelpunten dan over de zes doelpunten die werden aangetekend door Eto'o (2x), Xavi, Márquez, Jeffren en Pedro. Het was doelman Victor Valdés die de cadeautjes op een heel makkelijke manier weggaf, waardoor zijn naam weer eens te grabbel werd gelegd.

Barça begon met de volgende opstelling: Valdés, Alves, Puyol, Márquez, Abidal; Xavi, Keita, Iniesta; Hleb, Eto'o en Henry.

Vanaf het begin controleerde Barça de wedstrijd. Het eerste doelpunt viel na het eerste kwartier. Xavi kopte een voorzet van Alves binnen. Een minuut later profiteerde Eto'o van een mooie pass van Xavi en schoot de 0-2 binnen. De Redd Bulls kregen geen gelegenheid te reageren want in de 23e minuut kopte Márquez al de 0-3 tegen de touwen. De score kon in de eerste helft nog tot monsterlijke hoogte uitgroeien, maar Henry en Alves schoten op de paal. New York mocht door een blunderende Valdés via Stammler zelfs tegenscoren. Na de 1-3 trok Samuel Eto'o de zaak recht door prima voorbereiden werk van Hleb af te ronden.

Na rust kwam het inmiddels al bijna vertrouwde halve canterano elftal binnen de lijnen. Nadat de Red Bulls op het uur opnieuw door een falende Valdés in het zadel waren geholpen, noteerden Jeffren en Pedro de eindstand van 2-6 op het scorebord.

Beelden van de wedstrijd zijn te vinden onder de spelersinfo van Samuel Eto'o