Nieuws Maart 2017

Neymar op weg naar de 100 goals

In zijn vierde seizoen en na 175 officiële optredens bij Barça, staat de Braziliaan op het punt zijn doelpuntentotaal op 100 te brengen.

We weten allemaal dat Neymar Jr een van zijn fijnste momenten ooit bij FC Barcelona beleefd. Na het verbeteren van de score van zijn landgenoot Ronaldinho met 94 doelpunten doet hij nu een gooi naar de 100 goals voor het team, na het missen van het duel met Deportivo is zijn eerste kans om de 100 te halen tegen Valencia in het Camp Nou op zondag om 20:45 uur. Daarbij zal hij de derde Braziliaan worden om 100 doelpunten voor Barça te maken na Rivaldo (130) en Evaristo (105).

Een kijkje achter de 99 goals

Sinds zijn komst bij Barça in de zomer van 2013, heeft Neymar Jr 175 officiële wedstrijden gespeeld, en heeft hij 63x gescoord in de Primera División en 21x in de Champions League, hoewel zijn eerste doelpunt voor Barça was in de Spaanse Super Cup tegen Atlético Madrid.

Hoe scoorde hij ze?

Vijf van Neymars doelpunten zijn afkomstig uit directe vrije trappen en 12 vanaf de penaltystip. Maar of het nu met zijn linker of rechter voet gebeurt, een merkwaardig feit is dat 91 van zijn doelpunten zijn gescoord in het doelgebied.

Met wie?

Als onderdeel van de beroemde 'Tridente' heeft het duidelijk bijgedragen aan Neymars score. Een goeie 40 goals gingen via Leo Messi of Luis Suárez, met ieders twintig assists.

Tegen wie?

De twee teams die het meest lijken te lijden van Neymars scoringsdrift zijn Athletic Club en Villarreal. Hij scoorde 10 keer tegen Athletic Club en 8 keer tegen Villareal. In Europa is het Paris Saint-Germain die het vaakst getroffen wordt , zeven keer in zes wedstrijden, waaronder twee in de beroemde 'remontada' in het Camp Nou.

De 10 mooiste goals

Neymar Jr's doelpunten hebben Barça aan niet minder dan negen grote titels geholpen sinds zijn komst vanuit Santos, waaronder twee keer La Liga , twee keer de Copa del Rey en de Champions League. Dus hier is een terugblik op tien van zijn meest belangrijke goals in zijn tijd als blaugrana: https://www.fcbarcelona.com/fans/news/2016-2017/neymar-s-top-10-goals