Nieuws Augustus 2013

Nieuw contract voor Tello

Cristian Tello heeft vrijdag zijn contract bij Barça verlengt tot het einde van het seizoen 2017/2018. De vleugelaanvaller kan niet altijd rekenen op een basisplaats maar is wel een belangrijke speler voor FC Barcelona.

In het bijzijn van voorzitter Sandro Rosell, vice-voorzitter Josep Maria Bartomeu en zaakwaarnemer Josep Maria Orobitg werd de deal vrijdag beklonken in het kantoor van de club. Tello reageerde na de ondertekening van het contract tegenover de journalisten van fcbarcelona.cat en Barça TV. "Ik ben heel blij met dit nieuwe contract. Het is een droom om zolang mogelijk bij deze club te blijven. Ik hoop de komende tijd meer minuten te mogen maken. De kansen die de coach mij geeft pak ik met beide handen aan en ik zal goed mijn best doen," aldus Tello.

De in Sabadell geboren Tello speelde van zijn elfde tot zijn zestiende in de jeugd van FC Barcelona. Na een jaar te hebben gespeeld voor amateurclub Damn wordt hij door Espanyol gevraagd om in de jeugd te gaan spelen. Daar speelt hij zich weer in de kijker bij de scouts van Barça. De dan nog piepjonge aanvaller mag zich gaan bewijzen bij Barça B. In 2011 maakte Tello zijn debuut voor het eerste elftal in de bekerwedstrijd tegen Hospitalet en scoorde prompt twee maal. De 22-jarige Catalaan speelde vorig seizoen 34 wedstrijden voor het eerste elftal en scoorde daarin 8 doelpunten.

Eerder deze week verlengde ook Busquets zijn contract bij FC Barcelona. Het doel van het bestuur was vorig jaar dan ook om zoveel mogelijk belangrijke spelers voor langere tijd vast te leggen met een clausule in het contract. Voor Tello moeten geïnteresseerde clubs 25 miljoen euro betalen om de linkspoot over te nemen.