Nieuws Juli 2023

Nieuwe aanwinst: Iñigo Martínez

Met ingang van het komende seizoen speelt Iñigo Martínez 2 seizoenen voor FC Barcelona. Transfervrij en afkomstig van Athletic Club de Bilbao. Iñigo is een speler voor de linkerflank en het centrum. Heeft de capaciteiten om via de linkerflank op te stomen.

Geboren in Baskenland, inmiddels 32 jaar oud. Veel ervaring op het hoogste niveau: meer dan 350 wedstrijden in La Liga, 22 doelpunten. Sterk in de lucht, defensief sterk, linksbenig. Een echte leider en zeer gedreven.

Op 15-jarige leeftijd begonnen bij Real Sociedad. Debuut in augustus 2011. Na zes en een half jaar maakte hij de overstap naar Athletic Club. Vaak geselecteerd voor de Spaanse nationale teams.

In zijn carrière maar liefst 26 keer tegen Barça gespeeld. 13 namens Sociedad (3x winst op Barça) en 13 namens Athletic (3x winst op Barça). In 2021 versloeg Athletic Club, FC Barcelona ,in de finale van de Supercup.

Xavi en Iñigo speelden nooit samen in een elftal. In 2014 wel samen in 1 selectie maar samen op het veld kwam er niet van.

Volledige naam: Iñigo Martinez Berridi

Geboortedatum: 17 mei 1991

Geboorteplaats: Ondarroa Spanje

Lengte: 182 cm

Been: links

Positie: centrale verdediger

Namens de Fan Club Barcelona Olanda wensen we hem veel succes!!

Visca Barça!!