Nieuws Januari 2019

Nieuwe aanwinst: Kevin-Prince Boateng

FC Barcelona en US Sassuolo zijn tot een overeenkomst gekomen voor de huur van speler Kevin-Prince Boateng voor de rest van het seizoen 2018/19. De overeenkomst omvat een aankoopoptie van € 8 miljoen.

Ervaring en veelzijdigheid toevoegen aan het team

Kevin-Prince Boateng, geboren op 6 maart 1987 in Berlijn, is een speler die zich zeker snel zal aanpassen aan het team. Met zijn ervaring in vier van de grootste competities in Europa, de Premier League, de Bundesliga, de Serie A en de Primera División, is hij een man die doelpunten heeft gemaakt waar hij ook was.

Verder is Boateng een speler die veelzijdig is. Tijdens zijn tijd bij Las Palmas met Quique Setién als coach speelde hij als een spits, een typisch nummer '9'. Hij kan echter ook op het middenveld spelen zoals hij deed bij AC Milan en scoorde tweemaal tegen Barça in zijn tijd bij de Rossoneri. Doordat hij mensen in het spel kan brengen, is hij uitstekend in het spelen achter de spits.

10 doelpunten in La Liga

Hij begon zijn carrière bij zijn thuisstadclub Hertha en debuteerde op 13 augustus 2005 in Bundesliga. In 2007 tekende hij voor Tottenham Hotspur voordat hij zes maanden naar Borussia Dortmund verhuisde. Het verblijf van Boateng in Duitsland werd ingekort door een terugkeer naar de Premier League en een verhuizing naar Portsmouth.

Na in 2010 voor Ghana te zijn uitgekomen voor de eerste van zijn twee Wereldbeker-optredens, maakte Boateng de overstap naar de Serie A voor AC Milan, waar hij een scudetto en de Italiaanse Super Cup won. In Lombardije speelde hij samen met de voormalige blaugranas Zlatan Ibrahimovic en Ronaldinho.

Een korte periode met Schalke 04 werd gevolgd door een terugkeer naar AC Milan gedurende zes maanden voordat de voormalige Ghanese international met Las Palmas naar La Liga ging. In het seizoen 2016/17 scoorde hij 10 doelpunten voor de eilandbewoners waarna hij terugkeerde naar Duitsland om voor Eintracht Frankfurt uit te komen. In de zomer van 2018 verhuisde hij naar Sassuolo, waar de FC Barcelona een goede relatie mee onderhoudt, waar hij 4 goals scoorde in 13 wedstrijden in de Serie A.

Foto: www.fcbarcelona.com