Nieuws Oktober 2011

Nieuwe records Barça en Valdés

De overwinning op Sporting Gijón heeft FC Barcelona een nieuw Spaans record opgeleverd. Voor de 24e keer op rij scoorde de Catalaanse ploeg van Josep Guardiola in een competitiewedstrijd op vreemde bodem. Het vorige record stond op naam van Real Madrid. De Koninklijke scoorde in de laatste 11 uitwedstrijden van het seizoen 1951-52 en vervolgde die reeks in de eerste 12 uitwedstrijden van het nieuwe seizoen.

Op 17 april 2010, in de derby tegen Espanyol, kwam FC Barcelona voor de laatste keer niet tot scoren in een uitwedstrijd. Daarna volgden een reeks van 24 uitduels met minimaal één treffer. Het doelsaldo van 58 doelpunten vóór en slechts 18 tegen spreekt ook duidelijk in het voordeel van Barça.

Víctor Valdés evenaarde tegen Sporting Gijón het record van Andoni Zubizarreta van 301 wedstrijden in de Primera División. Dat betekent dat Valdés zaterdag 15 oktober de keeper wordt bij FC Barcelona met de meeste competitiewedstrijden onder de lat.