Nieuws November 2010

Nieuwe records tijdens El Clásico

Het lijkt er op dat elke wedstrijd die Barça op dit ogenblik speelt, nieuwe records oplevert, zo ook in de wedstrijd tegen Real Madrid. Normaal is het Messi die een record verbeterd, maar deze keer viel de eer aan Guardiola. De Barça-trainer won zijn eerste vijf ontmoetingen met Real Madrid. Dit is nog geen enkele andere trainer in de geschiedenis van het Spaanse voetbal ooit gelukt.

Ook waren er bij Real enkele nieuwe records te noteren. Dit waren wel negatieve records. Zo was de 5-0 overwinning van Barça voor Mourinho de grootste nederlaag in zijn carrière als hoofdtrainer. Casillas was de andere “gelukkige” met een nieuw record. Hij is de meest gepasseerde keeper in de geschiedenis van El Clásico. Hij heeft inmiddels 36 tegendoelpunten moeten incasseren.