Nieuws Februari 2014

Nog 13 rondes voor de titel

Tussen de drie koplopers van de Primera División, Barça, Real Madrid en Atlético Madrid, zijn nog 9 punten in onderlinge duels te verdelen. Aanstaande zondagmiddag, 2 maart, staat om 17:00 uur de eerste daarvan op het programma waarbij Atlético in Estadio Vicente Calderón de koninklijke stadsgenoot ontvangt. Het seizoen 2013-14 wordt afgesloten met het competitieduel Barça-Atlético, waardoor het tot de laatste speelronde spannend zal blijven in La Liga.

Real Madrid staat nog wedstrijden te wachten in de roemruchte stadionbolwerken Balaídos, Sánchez Pizjuán en Anoeta van respectievelijk Celta de Vigo, Sevilla FC en Real Sociedad. Los Merengues ontvangen daarnaast FC Barcelona in het weekend van 22/23 maart in het Santiago Bernabéu voor El Clásico. Traditiegetrouw organiseert de Fan Club Barcelona tijdens de Spaanse competitie klassieker een Penyabijeenkomst en deze keer ontvangt PEC Zwolle de Barça-fans. Voor meer informatie over de Penyabijeenkomst, klik hier. Houdt de website van de fanclub in de gaten voor de definitieve speeldag en aanvangstijd.

In totaal zijn er nog 39 punten te verdienen. Hieronder staat het overzicht van de laatste 13 speelrondes voor de drie koplopers:

Barça Real Madrid Atl. Madrid
Week 26   Almería (T)            Atl. Madrid (U)       Real Madrid (T)
Week 27   Valladolid (U)         Levante (T)           C. de Vigo (T)
Week 28   Osasuna (T)          Málaga (U)            Espanyol (T)
Week 29   Real Madrid (U)     Barça (T)              Betis (U)
Week 30   C. de Vigo (T)       Sevilla (U)             Granada (T)
Week 31   Espanyol (U)         Vallecano (T)        Bilbao (U)
Week 32    Betis (T)                Sociedad (U)        Villarreal (T)
Week 33   Granada (U)          Almería (T)           Getafe (U)
Week 34    Villarreal (U)          Valladolid (U)        Elche (T)
Week 35   Getafe (T)              Osasuna (T)         Valencia (U)