Nieuws April 2010

Nog vier finales

Door de uitschakeling van Barça in de Champions League rest alleen het behalen van de landstitel als enige overgebleven prijs. Er zijn nog vier wedstrijden te spelen en met slechts één punt voorsprong op rivaal Real Madrid is de opdracht duidelijk; alle vier de wedstrijden moeten simpelweg gewonnen worden. Twee van de vier worden in Camp Nou tegen laagvliegers Tenerife en Valladolid gespeeld. Het venijn zit hem in de twee uitwedstrijden bji Villarreal en Sevilla, twee clubs waar Barça het traditioneel lastig heeft en die beide nog in de race zijn voor Europese tickets.

Zaterdagavond 22:00 speelt Barça in ‘El Madrigal’ de uitwedstrijd tegen Villarreal. De vraag is hoe Barça de mokerslag van Inter zal verwerken. De kater is enorm, en dan voelen de spelers alle lichamelijke pijntjes tweemaal zo veel. Kunnen de blaugranas zich mentaal op tijd herstellen. Het antwoord weten we zaterdagavond laat. Vooralsnog zijn er naast Abidal en Iniesta niet meer spelers met blessureklachten.

Bij Villarreal werd vorig seizoen gewonnen. Maar in de laatste zeven seizoenen werd vijfmaal verloren. Het kleine veld geeft weinig ruimte voor combinatiespel. Voor Xavi is de boodschap helder. “We willen alles geven om kampioen te worden. We moeten de bladzijde omslaan en vooruit kijken. We hebben een winnaarsmentaliteit en willen het seizoen goed afsluiten.”