Nieuws Oktober 2010

Nolito Barça B jarig

Manuel Agudo Dorán, oftewel Nolito, is vandaag 24 jaar geworden. De nummer 9 van Barça B debuteerde in het eerste team op 3 oktober jongstleden, toen Barcelona in Camp Nou tegenover RCD Mallorca stond. In de 78e minuut kwam hij met rugnummer 27 het veld op als wissel voor Pedro, maar wist zijn debuut niet te markeren met de volle drie punten. Toch liet hij al wat van zijn klasse zien terwijl Barça naar de winst zocht.

Na de wedstrijd gaf ook Nolito zijn commentaar: “Ik ben blij dat ik mijn debuut heb gemaakt, al was het bitterzoet, omdat we maar tot een gelijkspel kwamen. Mallorca deed eigenlijk niet veel en het was echt jammer dat we niet verder dan een gelijke stand kwamen. We hadden genoeg kansen om te scoren; we hadden vijf doelpunten kunnen maken in de eerste helft.”
Wat betreft zijn eigen prestatie gaf Nolito toe: “Ik was al nerveus voor ik het veld op kwam, maar toen ik er eenmaal stond, probeerde ik te spelen zoals ik weet dat ik dat kan en probeerde ik de druk van het spelen in Camp Nou van me af te zetten.” Volgens Nolito zei Guardiola alleen maar: “Speel zoals je dat kunt, ga je strijd met je tegenstander aan en open de wedstrijd.”

Tot slot zei Nolito: “Mijn taak nu is om terug te gaan naar het B team en door te gaan met hard werken. Ik geniet ervan om in de tweede divisie te spelen, hoewel het natuurlijk geweldig zou zijn om weer met het eerste team te mogen spelen. Ik werk elke dag gewoon erg hard en ben er ontzettend trots op dat ik de kans heb gehad om mijn debuut te maken op dat niveau.”