Nieuws Mei 2011

Ook Abidal terug

Guardiola kreeg naast de terugkeer van Iniesta nog meer goed nieuws te horen. Abidal keerde terug op het trainingsveld. De Fransman is zelfs direct opgenomen in de wedstrijdselectie van dinsdag tegen Madrid. Inmiddels 6,5 week geleden moest Abidal onder het mes om een tumor van zijn lever te verwijderen. De doktoren hebben aangegeven dat hij er weer helemaal klaar voor is. Toen de verdediger vrij werd gegeven door de doktoren nam Guardiola hem direct op in de selectie. Tijdens de training van maandag kreeg Abidal 15 minuten lang applaus van de gehele team. Bojan was ook terug te vinden tijdens de training. Hij is alleen nog niet fit genoeg en trainde apart van de groep.  Guardiola heeft 4 spelers van Barça B opgeroepen. Oier zal op de bank plaatsnemen als tweede doelman, hij vervangt de geschorste Pinto. Daarnaast zitten Bartra, Thiago en Sergi Roberto ook bij de selectie.

Selectie: Valdés, Oier, Abidal, Puyol, Alves, Piqué, Mascherano, Bartra, Fontàs, Busquets, Sergi Roberto, Thiago, Iniesta, Xavi, Keita, Pedro, Messi, Afellay, Villa en Jeffren.