Nieuws Juli 2013

Open brief Vilanova

Middels een open brief op de officiële website heeft Tito Vilanova afscheid genomen van zijn geliefde club FC Barcelona. De trainer diende vrijdagavond zijn ontslag in om zich zo volledig te kunnen richten op het herstel van zijn ziekte.

Helemaal afscheid nemen doet Vilanova niet. “Na vijf prachtige jaren is het tijd voor verandering in mijn professionele leven, zodat ik me helemaal kan richten op mijn herstel. Ik moet stoppen als hoofdtrainer, maar ik blijf in de buurt van de club en ik zal ook voor de club blijven werken, in een andere rol”, aldus de Catalaan.

In het einde van de brief toont Vilanova zijn dankbaarheid. “Ik dank de fans met heel mijn hart voor de steun en liefde die ik heb gekregen. Niet alleen nu, maar ook gedurende de laatste maanden. Ik kan jullie vertellen dat ik er verder rustig onder ben, me sterk voel en met volle vertrouwen mijn herstel inga. Ik reken erop dat ik er weer bovenop kom,” schrijft Vilanova die ook nog een korte maar krachtige boodschap heeft voor de nog aan te stellen trainer: “Ik wens de nieuwe trainer heel veel succes bij ’s werelds beste club.”

In diverse media wordt druk gespeculeerd over de opvolger van Vilanova. Namen als Ronald Koeman en Frank de Boer worden genoemd. Laatstgenoemde heeft gereageerd op het trieste nieuws. “Het is triest voor hem, hij is een ontzettend goede trainer. Maar door deze ziekte kan hij niet presteren zoals hij graag zou willen”, aldus De Boer.