Nieuws December 2016

Osasuna - Barça 0-3

Zaterdagmiddag wist Barça te winnen van Osasuna. In Estadio El Sadar in Pamplona werd het 0-3 in het voordeel van de Catalanen.

Het team van Luis Enrique begon sterk aan het duel en kreeg goede kansen. Zowel Lionel Messi als Luis Suárez konden de blaugranas op voorsprong zetten, maar het ontbrak de aanvallers aan voldoende scherpte. Ook Andrés Iniesta kreeg nog een goede kans, maar zijn vizier stond net te hoog. De thuisclub kwam niet onder de druk van Barça uit en kreeg daarom geen kansen om de wedstrijd naar eigen hand te zetten. Toch wisten beide ploegen voor rust niet te scoren, waardoor de ruststand werd bepaald op 0-0.

Na rust kwam Osasuna goed uit de startblokken. Al na vijf minuten in de tweede helft draaide Sergio León goed weg en kon op het doel van Marc-André Ter Stegen af. De aanvaller had pech in de afwerking. Zijn schot spatte op de lat uiteen. Al snel hierna herpakte Barça zich en kreeg het beste van het spel. Nog binnen het uur kwam het team van Luis Enrique op voorsprong. Luis Suárez wist na een aanval opgezet door Messi de tussenstand op 0-1 te zetten. De blaugranas hielden het heft in handen en kwam ruim een kwartier voor tijd werd de voorsprong verdubbeld. Lionel Messi zette wederom de aanval op, waarna de bal via André Gomes en Denis Suárez weer bij La Pulga terecht die de bal in het doel schoof. In het restant van het duel kwamen de Catalanen niet meer in de problemen. In de blessuretijd van de wedstrijd wist Barça de score nog te vergroten toen Messi zijn tweede treffer maakte en zo de eindstand op 0-3 wist te zetten.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Sergi Roberto, Piqué, Umtiti, Alba, Iniesta, Busquets, Gomes (77’ Rafinha), Messi, Luis Suárez, Arda Turan (65’Denis Suárez)