Nieuws November 2023

Pedri eindelijk weer fit!

Het lange wachten is voorbij! Pedri heeft eindelijk de medische goedkeuring gekregen en is opgenomen in de selectie voor de wedstrijd van dit weekend tegen Real Sociedad (zaterdag 21.00 uur CET).

De middenvelder heeft niet meer gespeeld sinds het duel met Cadiz op 20 augustus, een afwezigheid van 71 dagen, en door de blessure mistte hij negen competitiewedstrijden en nog drie in de Champions League. De twintigjarige, een fundamenteel radertje in het Barça-wiel, werd node gemist, net als verschillende andere geblesseerde spelers de afgelopen weken.

De volledige selectie is als volgt: Ter Stegen, João Cancelo, Balde, R. Araujo, I. Martínez, Gavi, Ferran, Pedri, Lewandowski, Raphinha, Iñaki Peña, João Félix, Christensen, Marcos A., Romeu, Gündoğan, Konde , Astralaga, Lamine Yamal, M. Casadó en Fermín.

Maar het lijkt erop dat het ergste eindelijk voorbij is en nu zijn alleen Frenkie de Jong en Sergi Roberto niet beschikbaar.

Laatste sessie op Ciutat Esportiva

Marc Casadó en Astralaga van Barça Atlètic sloten zich aan bij de vaste spelers van het eerste elftal voor de training van vrijdagochtend op een koud en winderig Tito Vilanova-veld. De zomer in Barcelona voelt alsof hij een eeuwigheid heeft geduurd, maar vandaag voelde het echt alsof de herfst zijn intrede heeft gedaan. Dit was de laatste training voor de wedstrijd van morgen, en het is een big one!! Barça, vierde op de ranglijst, staat voor een zware uitdaging tegen de het in vorm zijnde Real Sociedad dat slechts één plaats onder hen staat.

Foto: www.fcbarcelona.com