Nieuws Februari 2015

Pedro bereikt mijlpaal bij FC Barcelona

Niet alleen Lionel Messi had iets te vieren afgelopen weekend tijdens de wedstrijd tegen Levante. Ook Pedro Rodríguez mocht een nieuwe mijlpaal op zijn palmares zetten. Met zijn minuten tegen Levante speelde hij namelijk zijn driehonderdste officiële wedstrijd voor FC Barcelona.

Pedro debuteerde in het 2007/08 seizoen onder Frank Rijkaard, toen hij de laatste minuten van de wedstrijd tegen Murcia in Camp Nou Samuel Eto’o mocht vervangen. Het seizoen erop, onder Pep Guardiola, verdeelde Pedro zijn tijd tussen het eerste team en Barça B en een campagne daarop maakte hij de definitieve overstap naar de hoofdmacht. Daar boekte hij meerdere successen; zo werd hij aan het einde van 2009 de eerste speler ooit om op zijn minst een doelpunt in elke competitie te scoren in één kalenderjaar.

Na de wedstrijd tegen Levante verscheen Pedro op Barça TV. “Het was een geweldige wedstrijd en we boekten een goede zege. Ik had kunnen scoren, maar over het algemeen ben ik blij met het werk dat het team heeft verzet en het was leuk om te zien dat de fans het naar hun zin hadden.” Over zichzelf zei hij: “Ik ben tevreden, ik train goed. Iedereen wil wel meer kansen en ik geef niet op. Ik geef alles wanneer ik op het veld sta.”

De driehonderd wedstrijden die Pedro’s nieuwe mijlpaal vormen, komen uit alle zes de competities waarin hij heeft meegespeeld: 190 in La Liga, 57 in de Champions League, 38 in de Spaanse Beker, negen in de Spaanse Super Cup, twee in de Europese Super Cup en vier in de FIFA Wereldbeker voor Clubs. Hij heeft tot dusver 97 goals gescoord.
In totaal heeft Pedro zestien titels gewonnen: viermaal het Spaanse kampioenschap, tweemaal de Champions League, twee Spaanse Bekers, twee Europese Super Cups, vier Spaanse Super Cups en twee FIFA Wereldbeker voor Clubs.

Op naar de volgende mijlpaal voor Pedro!