Nieuws Augustus 2009

Pedro, Bojan en Jeffren

De kans is groot dat zondag tijdens de heen wedstrijd van de Spaanse supercup Guardiola 3 jongelingen op gaat stellen in de aanval. Pedro, Bojan en Jeffren hebben het uitstekend gedaan in de voorbereiding van het seizoen. De blaugranas uit eigen opleiding wisten alle drie maar liefst drie keer te scoren. De vaste voorhoede van Guardiola met Henry, Ibra en Messi zal naar alle waarschijnlijkheid zondag niet beginnen. Henry sukkelt nog met zijn Achilles pezen, Ibra kan nog geen duel aan met zijn hand en Messi moest vroegtijdig de training in Argentinië verlaten. Dit zou een grote beloning zijn voor Pedro, Bojan en Jeffren. Ook laat het zien dat de cantera van Barcelona van een hoge kwaliteit is. Bojan, bijna 19 jaar, zit al 2 jaar bij de selectie. Onder Rijkaard speelde de Catalaan vrij veel wedstrijden. Vorig jaar was dit iets minder maar toch kwam hij aan 20 duels. Pedro, 22 jaar, werd vorig seizoen toegevoegd aan de vaste selectie. Toch speelde hij nog vooral voor Barca B. Hij mocht 4 keer aantreden in het eerste. Het hoogtepunt van vorig jaar was misschien wel de invalbeurt in de Champions League finale waar Pedro Iniesta mocht vervangen vlak voor het einde. Voor Jeffren, 21 jaar, zal het zijn eerste jaar zijn bij de selectie. De Venezolaanse aanvaller is blij dat hij het vertrouwen van Guardiola heeft weten te winnen.