Nieuws Februari 2014

Pedro: “De beste wedstrijd komen nog”

Pedro zat tijdens de persconferentie aan tafel om vragen te beantwoorden. De aanvaller wilde een positief bericht sturen: “Ik denk dat we niet in deze negativiteit moeten blijven zitten. We zullen groeien. De beste wedstrijden moeten nog komen.” De kritiek van de laatste dagen zijn de geringe opkomst in Camp Nou. De laatste wedstrijden blijven de supporters uit in het stadion. Dit is ook iets wat in de kleedkamer leeft. Pedro: “Het blijkt een onderwerp te zijn ja. Er is wel een verschil om te spelen voor een vol Camp Nou of 38.000 mensen. Maar we weten wel dat onze supporters achter ons staan. We zullen vechten voor de competitie. Pedro wil graag een beroep doen op de supporters en zorgen dat ze weer terug het stadion in komen: “We moeten vooruit kijken. We gaan beter spelen, met vertrouwen. Ik twijfel er niet aan dat het team beter gaat spelen en dat de fans bij ons staan. De beste wedstrijden gaan nog komen.” Wat een reden kan zijn van de lage opkomst zou het tijdstip kunnen zijn. Vaka zijn de duels pas om 22.00u: “We hebben de voorkeur voor 20.00u en dan helpt het spelen laat om 22.00u niet. Maar je zult het moeten respecteren en accepteren.” Na het verlies tegen Valencia weet Pedro ook dat fouten niet meer toegestaan zijn: ”Naar de liga verder gaat kunnen we ons minder fouten permitteren. Elke fout wordt bestraft. Het belang van het duel tegen Sevilla is dan ook groot. Ze zullen goede tegenstand gaan bieden maar we mogen niet falen.”