Nieuws September 2013

Pedro’s eerste Hattrick voor Barça

Zaterdagavond in de wedstrijd tegen Rayo Vallecano, maakte Pedro zijn eerste Hattrick in zijn profcarrière.  Na afloop zei hij dan ook:” Ik ben erg blij, want het was een moeilijke wedstrijd.”

Pedro is dit nieuwe seizoen uitstekend begonnen, want in de vijf wedstrijden die FC Barcelona inmiddels gespeeld heeft, wist hij vijf keer te scoren. Hierdoor is de ploeg iets minder “afhankelijk” van Messi qua doelpunten. Tot de wedstrijd tegen Rayo Vallecano had Pedro wel 10x een “doblete”  gemaakt (2 doelpunten in een wedstrijd) maar nog nooit drie doelpunten in één wedstrijd.  “ We vonden de ruimte en we zijn erin geslaagd om een belangrijke overwinning te behalen” zei de aanvaller, die dan ook heel blij was met de overwinning. “We werken allemaal erg hard om in de basis elf te mogen starten, maar er zijn heel veel minuten om te spelen.”

Tenslotte werd hem nog naar de speelstijl gevraagd en daarin was Pedro duidelijk: “We hebben hetzelfde idee als de vorige seizoenen. Misschien spelen we nu een beetje meer directer, maar we winnen steeds en dat is heb belangrijkste.” Pedro heeft inmiddels in totaal 42 goals gemaakt voor FC Barcelona.