Nieuws Juni 2015

Penya Barcelona bij voetbaltoernooi Excelsior!

Op zaterdag 27 juni waren de velden van Sportclub Excelsior het podium voor het voetbaltoernooi dat supportersvereniging Pro Excelsior jaarlijks organiseert. Verschillende supportersteams namen op deze uiterst zonnige zaterdag deel, en zo ook de Fan Club Barcelona!

Met een gemêleerde selectie bestaande uit bestuurs-, redactie- én fanclubleden trok team ‘Penya Barcelona’ gehuld in Barça-thuistenue ten strijde. Aangemoedigd door de blaugrana supporters aan de zijlijn, die uitstekend in de zon vertoefden, sleepte Team Barça uit de eerste wedstrijd een enkel puntje, toen de tegenpartij op de valreep gelijk maakte. Ook in de tweede wedstrijd kwamen de blaugranas nét te kort om alle drie de punten te pakken. Maar voor een allereerste keer samen spelen was het absoluut niet slecht.
In de tussenpozen trad de verzorging aan om de spelers van een dextrootje en watertje hier, en een Snickers daar te voorzien en de onderlinge sfeer was meer dan uitstekend.

Pas in de derde wedstrijd gingen de blaugranas helaas onderuit, waarna de draai niet helemaal meer gevonden werd. Het team eindigde op de vierde plek in de poule. De laatste wedstrijd, tegen de nummer vier uit de andere poule, ging jammerlijk verloren, maar desondanks pakte Team Barça de achtste plek, een zeer knappe prestatie! Daarbij had het team een echte smaakmaker in de gelederen die met zijn vele doelpunten, de een nog mooier dan de ander, zich tot de onbetwiste topscorer ontpopte.
Een mooie beker sloot een zonnige en bovenal gezellige voetbalmiddag af. Dat smaakt naar meer!

Kijk voor foto’s van dit gezellige voetbaltoernooi op onze Facebook-pagina.

Volgende keer meedoen? Houd dan onze website in de gaten, want wij zullen dit ongetwijfeld weer aankondigen!