Nieuws Juni 2011

Pep: “Succes niet mijn verdienste”

Josep Guardiola heeft met zijn Barcelona bijna alles gewonnen dat er te winnen is in de voetbalwereld; sinds zijn komst pakte Barça drie landstitels, twee Champions League titels, één Spaanse beker en één Supercopa, de Europese Super Cup en de Wereldbeker voor Clubs. Desondanks is Pep bescheiden over zijn eigen bijdrage aan deze succesvolle reeks van de Catalaanse club.

In een interview met Spaanse krant Sport sprak Guardiola over de afgelopen succesvolle seizoenen van Barça. Pep: “Ik doe niet veel anders dan andere trainers in de Primera División, Segunda División of ergens anders doen. Ik voel mezelf zeker niet beter dan een ander. Zonder te vergeten waar ik vandaan kom, doe ik mijn werk zo goed mogelijk. Ik misleid niemand en ben eerlijk tegen de spelers. Het enige dat ik wil, is mijn voetbalvisie overbrengen.

Alle lof gaat volgens hem dan ook uit naar de spelers. “Ze zijn geweldig, zowel als speler als als mens. Deze ploeg had hetzelfde kunnen bereiken onder een andere coach. Maar ik had met andere spelers niet hetzelfde kunnen bereiken. Ze zijn geweldig.”