Nieuws November 2011

Pep: “We komen er weer bovenop”

FC Barcelona heeft voor het eerst dit seizoen een wedstrijd verloren, en wel tegen Getafe. De 1-0 van het scorebord in Madrid geeft Real Madrid een gat van zes punten aan de kop van de competitie, met de helft van het seizoen nog in het verschiet. Josep Guardiola is ervan overtuigd dat dit gat te overbruggen is: “Er moet nog steeds veel van de Liga gespeeld worden. We zullen er weer bovenop komen en doorgaan.”

De manager was optimistisch tijdens de persconferentie na de wedstrijd en hij gelooft niet dat Barça het verdiende om te verliezen van Getafe. “We speelden een goede wedstrijd. Ik denk niet dat Getafe beter was, maar zij hebben gewonnen en wij moeten ze feliciteren. We wisten dat het een team is dat in staat is om heel erg goed te verdedigen.”

Guardiola zei dat zijn team alles probeerde om gaten in de defensieve lijn van Getafe te vinden. “In de eerste helft vonden we nog ruimte. Nadat zij op 1-0 voorsprong kwamen, speelden ze veel meer verdedigend en wanneer dat gebeurt, wordt het altijd lastiger. We probeerden om het veld te verbreden met Dani Alves en onze vleugelspelers. Ik kan mijn ploeg niets verwijten, eerder het tegenovergestelde.”

Toen hem werd gevraagd om de prestaties van de scheidsrechter te evalueren had Josep Guardiola, zoals gewoonlijk niets te zeggen. De coach heeft nu zijn aandacht gevestigd op de wedstrijd van aanstaande dinsdag tegen Rayo Vallecano in het eigen Camp Nou.

De vicepresident van FC Barcelona, Jordi Cardoner, liet weten dat de Barça expeditie die weer terugkeert naar Barcelona het verlies jammer vindt, maar heel gemotiveerd is om de rest van het seizoen te spelen. Cardoner: “De spelers probeerden vanaf het begin om de wedstrijd te winnen, maar het was simpelweg niet mogelijk. Soms kun je geen logica toepassen op voetbal. Soms is dat zo. Ons team is genoeg.”