Nieuws September 2016

Piqué: "Terechte overwinning"

Na de winst van het tweede duel in de groepsfase van woensdagavond, de uitwedstrijd tegen het Duitse Borussia Mönchengladbach, hebben een aantal spelers een reactie gegeven.

“Het was een belangrijke overwinning”, vertelde Gerard Piqué. De verdediger gaf aan dat hij het een terecht resultaat was: “Mönchengladbach is sterk in de omschakeling en wisten de enige grote kans te benutten. Gelukkig hebben we in de tweede helft minder fouten gemaakt en de achterstand om weten te buigen.”

Ook doelpuntenmaker Arda Turan verscheen achter de microfoon. De Turkse middenvelder, door de UEFA uitgeroepen tot Man of the Match, gaf toe dat het een lastige wedstrijd was. “Mönchengladbach is een goede tegenstander, die ons in de eerste helft knap uit ons ritme heeft gehouden. Na de rust hebben we ons eigen spel kunnen spelen en hebben we gelukkig nog gewonnen. Al met al een terecht resultaat”, aldus Arda.

Andrés Iniesta heeft het hele team een compliment gegeven: “We hebben vandaag veerkracht getoond door een moeilijk duel naar onze hand te zetten. Dit was een geweldige team prestatie”, aldus Don Andrés, die vervolgde met: “De tegenstander van vanavond heeft de ruimtes klein gehouden, waardoor het voor ons lastig was ons eigen spel te spelen. In de tweede helft hebben we wel de manier gevonden om door de compacte defensie van Mönchengladbach heen te spelen.”

Tot slot sprak ook Sergio Busquets met de pers. De middenvelder onderschatte Borussia Mönchengladbach niet. “Het feit dat Mönchengladbach al maanden in eigen huis niet verslagen is, geeft al aan hoe goed ze zijn. Dit bleek ook al in de openingsfase, toen wij te veel ruimte weggaven. Dit hebben we na rust beter gedaan, met uiteindelijk de winst als resultaat”, verklaarde Busquets.