Nieuws April 2013

Piqué: "Zij waren superieur"

Na het onthutsende verlies van Barça tegen Bayern, stond Piqué de verzamelde pers te woord in de perskamer. Hier verklaarde hij dat de Duitsers de terechte winnaars waren. "Ze waren sneller en sterker. Ze speelde beter dan ons en dinsdag waren superieur. We moeten de return zo goed mogelijk spelen en proberen te winnen en snel kampioen worden in de Liga," zei Piqué.

Volgens de Catalaanse verdediger hadden de beslissingen van de scheidsrechter geen invloed gehad op het resultaat van de wedstrijd, hierover zei hij: "ik denk niet dat we over de scheidsrechter moeten praten. Zij waren beter en we moeten ze feliciteren."

Ook andere Barça spelers reageerde na de wedstrijd op de vragen van de pers. Zo was Dani Alves onder de indruk van het vertoonde spel door Bayern en hierdoor was het een moeilijke wedstrijd vond hij. Zijn vriend en collega, Messi voegde hier aan toe: "het is moeilijk om terug te vechten, maar we gaan proberen de doelpunten die we nodig hebben, te maken in Camp Nou."

Aanvoerder Xavi zei als laatste het volgende over het resultaat van de wedstrijd: "Het resultaat is een beetje geflatteerd, maar zij waren beter. We moeten Bayern feliciteren omdat ze superieur waren. We zullen proberen om terug te vechten, want we zijn Barça en we zullen blijven vechten tot het einde."