Nieuws Juni 2023

Prachtig afscheid Andrés Iniesta

In een vriendschappelijke wedstrijd tussen Vissel Kobe en FC Barcelona nam Andrés Iniesta (op 39-jarige (!) leeftijd), afscheid van zijn geliefde voetbal. Andrés heeft natuurlijk veel betekend voor Barça. Hij vertrok in mei 2018 naar Japan. Daarvoor kwam hij 16 seizoenen uit voor FC Barcelona. Grotendeels samen met zijn maatje Xavi.

• 674 wedstrijden voor FC Barcelona; 57 doelpunten

• 133 wedstrijden voor Vissel Kobe; 26 doelpunten

• In totaal (alle andere wedstrijden meegerekend): 856 duels voor Barca

• Waaronder: 130 x Champignons League; 3 x UEFA Supercup Teveel om op te noemen.

• 131 interlands ; 73 wedstrijden in Copa de Rey

Prijzen: Wereldkampioen (we zullen het nooit vergeten!), 2 x Europees Kampioen, 4 x winnaar Champions League (15 deelnames!!), 4 x deelname aan het WK, 3 x deelnemer aan het EK, 9 x Spaans kampioen, 2 x EK onder 19, 2 x WK onder 29, 6 x Copa del Rey,7 x Spaanse supercup, 2 prijzen in Japan en dan nog een aantal persoonlijke prijzen.

Is niet normaal! Wat een succesverhaal! Na een lange vlucht en de nodige regen bij aankomst zette FC Barcelona voet op Japanse bodem. Om een wedstrijd te spelen tegen het team van Andrés Iniesta. Tot 2018 een grootse speler op het middenveld van Barça. De wedstrijd werd met 0-2 gewonnen door Barça (Kessié en Garcia).

Barça had een aantal jonge spelers meegenomen: Julián Aroujo, Prim Coma, Dani Rodriguez, Marc Guiu, Héctor Font. Unai Hernández en Arnau Tenas.

Kansen tijdens de wedstrijd voor Iniesta. Het zat hem niet mee.

10 minuten voor tijd werd hij gewisseld. Onder een ovationeel applaus van de aanwezige supporters. Groot applaus van de spelers en trainers van FC Barcelona en Vissel Kobe!! En een prachtig aandenken.

Wat een held! Heel veel betekend voor Barça. Samen met Xavi en Messi! En al die anderen: Busquets, Alba, Ter Stegen.

Een mooi einde na een zwaar seizoen voor FC Barcelona met de landstitel als hoofdprijs. Het is goed voor de toekomst om nieuwe spelers aan het werk te zien.

De hele familie van ons FC Barcelona wenst Iniesta veel geluk en gezondheid, samen met zijn gezin. Wat hij gaat doen is nog niet zeker. Hij zou in ieder geval niet misstaan als trainer bij Barça!!

Visca Barça!!!
Visca Andrés Iniesta!!!