Nieuws November 2023

Prima start Barça Femení

Een dik verdiende 5-0 zege op Benfica. De eerste 3 punten in de Champions League. Andere tegenstanders zijn Rosengard en Eintracht Frankfurt. Moet geen probleem zijn om ook deze ploegen te verslaan. Het was Benfica dat sterk aan de wedstrijd begon. Een aantal gevaarlijke aanvallen.

Toch was het FC Barcelona dat op voorsprong kwam. Graham Hansen trok ten strijde met een schot waarbij de rebound voor Alexia kwam. Via een kopbal maakte ze de 1-0 in de 15e minuut. Daarmee was ze meteen de vrouw met de meeste doelpunten in de Champions League (20x). En Alexia bleef scoren. Nr. 21. Via Mapi León en onze Nederlandse Brugts kwam de bal bij haar en daar wist ze wel raad mee: 2-0 in de 40e minuut.

Voor de rust ook nog de 3-0. Na goed voorbereidend werk van Graham Hansen scoorde Aitana met haar rechtervoet de 3-0 (in de 44e minuut). Ruststand 3-0 en de supporters op de banken!

En Aitana had er wel zin in. Assist Graham Hansen (wie anders?). 4-0 in de 52e minuut. Benfica kwam er niet meer aan te pas. FC Barcelona had de wedstrijd volledig in handen. De 5-0 kon dan ook niet lang uitblijven. In de 61e minuut een werkelijk schitterende volley van Oshoala: 5-0.

Claudia Pina mocht nog invallen in haar 100e wedstrijd voor FC Barcelona. Ook voor coach Jonatan Giráldez was het zijn 100e wedstrijd. Al met al een prima wedstrijd op een mooie avond met 2 jubilarissen.

Volgende wedstrijd in de Champions League: 22-11 uit naar Eintracht Frankfurt (21.00 uur)

Maar daarvoor nog El Clásico: zondag 19-11 thuis tegen Real Madrid (12.00 uur). In het Olympisch Stadion!

Stand:

1. FC Barcelona 1-3

2. Eintracht Frankfurt 1-3

3. Rosengard 1-0

4. Benfica 1-0

Opstelling Barça: Cata Coll, María León, Marta, Mariona (Oshoala, min. 60) , Graham (Vicky López, min. 77), Alexia (Patri, min 46), Aitana, Walsh, O. Batlle, Engen, Brugts (Paralluelo, min. 60)

Opstelling Benfica: Pauels, Alidou (Norton, min. 65), Ana Seiça, Andreia Faira, Francisca Nazareth (Martins, min. 87), Jéssica Silva (Marta Cintra, min. 65), Lucia Alves (Almeida, min. 87), Catarina Amado, Gasper, Falcón (Raysla, min. 57), Araujo

Visca Barça Femení!!

Foto: fcbarcelona.com