Nieuws November 2015

Rafinha verlengt tot 2020

Rafael Alcántara, beter bekend als Rafinha, heeft een contractverlenging bij FC Barcelona getekend. Met deze vernieuwing blijft hij tot 30 juni 2020 in Can Barça, met een afkoopsom van 75 miljoen euro. In het bijzijn van clubpresident Josep María Bartomeu, vicepresident Jordi Mestre en technisch secretaris Robert Fernández tekende de middenvelder zijn verlenging.

De Braziliaan staat momenteel buitenspel wegens een ernstige blessure, die hij opliep in de eerste Champions League wedstrijd van het seizoen, in Italië tegen AS Roma. Een dusdanig ernstige blessure dat het herstel langzaam verloopt en velen hem dit seizoen niet meer op het veld verwachten, al zal de tijd dat moeten leren.

Na het ondertekenen van de contractverlenging sprak Rafinha met de pers: “Ik ben heel blij. Barça is mijn thuis. Ik kwam hier toen ik pas dertien was en ik ben heel blij dat ik hier mag zijn.” Hij bevestigde dat hij goed herstelt van zijn blessure, en gaf positief commentaar op de geweldige vorm van zijn teamgenoten: “Wanneer je de beste spelers ter wereld samenbrengt met hard werk en consistentie zijn dit de resultaten die je boekt.”

Kijk hier een video van Rafinha’s verlenging plus interview.