Nieuws April 2017

Rafinha voorlopig uitgeschakeld

FC Barcelona moet het voorlopig doen zonder Rafinha. De Braziliaanse middenvelder heeft in de gewonnen uitwedstrijd tegen Granada (4-1) een knieblessure opgelopen.

De Spaanse topclub meldt op de eigen website dat Rafinha problemen heeft met de meniscus van zijn rechterknie. Onderzoek moet uitwijzen hoe ernstig de blessure is.

Rafinha is geen vaste basisspeler in de ploeg van Luis Enrique. Hij kwam dit seizoen tot achttien wedstrijden in de Primera División. Daarin kwam hij zes keer tot scoren.

FC Barcelona is nog in de race voor drie prijzen. In de competitie staat de ploeg op de tweede plaats, op één punt van Real Madrid. Barcelona heeft wel een wedstrijd meer gespeeld. In de Champions League wacht in de kwartfinales Juventus en in de bekerfinale staat een ontmoeting met Deportivo Alavés op het programma.